Bülten
Yayın Tarihi: 28 Mart 2022, Son Güncelleme Tarihi: 28 Mart 2022
7. Şikâyet Mekanizmasının Oluşturulması
Kanunun ve Direktifin belki de en çarpıcı yeri, özen yükümlülüğünün bir parçası olarak bir şikâyet mekanizmasının kurulması ve usulünün oluşturulma yükümlülüğü getirmiş olmasıdır.
Şikâyet prosedürü, kişilerin bir şirketin kendi faaliyet alanındaki veya doğrudan bir tedarikçisindeki ekonomik faaliyeti aracılığıyla ortaya çıkan insan haklarına yönelik ve çevresel risklerin yanı sıra insan haklarına yönelik ve çevresel yükümlülüklerin ihlallerinin de ihbar edilebilmesini sağlamalıdır. İhbarın alındığı bilgisi ihbar edene verilmek zorundadır. Prosedürün uygulanması için şirket tarafından görevlendirilen kişiler, mevcut olayı ihbar eden ile müzakere etmelidirler.
Rızaya dayalı bir uzlaşma süreci de sunulabilir.
Şirketler kendi içlerinde bir şikâyet merkezi kurmak yerine, aşağıdaki kriterleri karşılaması koşuluyla bir harici şikâyet prosedürüne de katılabilirler.